Feed Article Page

ExecutionTime == 133.5739 milliseconds OR 0.1335739 seconds
  • China party mouthpiece ridiculed after missing "sexy" Kim joke

    Published 11/28/2012 05:13:55
    China party mouthpiece ridiculed after missing
    North Korean leader Kim Jong-un (C) visits the Thrice Three-Revolution Red Flag Kamnamu (persimmon tree) Company under the Korean People's Army Unit 4302 in this undated picture released by the North's official KCNA news agency in Pyongyang on August 24, 2012. KCNA did not state precisely when the picture was taken. REUTERS/KCNA

    SHANGHAI (Reuters) - Tongue-in-cheek clearly doesn't come naturally to the Chinese Communist Party's official mouthpiece and the stodgy People's Daily faced ridicule on Wednesday for missing a joke about North Korea's leader.

    The newspaper's website published an extensive photo spread of pudgy North Korean leader Kim Jong-un on Tuesday, apparently falling for a spoof report the satirical U.S.-based website The Onion naming Kim the "Sexiest Man Alive for 2012".

    It certainly amused readers - though perhaps not as intended.

    The photo spread was re-posted and commented on more than 25,000 times Wednesday afternoon on the Sina Weibo microblogging site.

    "Now I understand our party's aesthetical standards," said a blogger the name of "butterfinger".

    The People's Daily website, run separately from the print version, did not mention in photo captions or text if it understood the satirical nature of The Onion, and an editor reached telephone declined to comment.

    "This was just a normal report. We covered The Onion's report objectively and factually," he said.

    If the spoof article was mistaken for being genuine it would not be a first for China's tightly controlled media.

    In 2002, the Beijing Evening News ran a story quoting The Onion about the U.S. Congress threatening to leave Washington D.C. for Memphis or Charlotte unless the city gave it a new Capitol building with a retractable dome.

    To some readers the Kim spread - which showed him riding horses, shaking soldiers' hands, clapping, waving - was an embarrassment.

    "The People's Daily congratulates Mr. Kim Jung-un as the sexiest man in the world and the whole world is laughing," microblogger "Fu Laidi" said on Weibo.

    "I just want to know if the editor was fired or not ... according to China's news rules, this is a very serious accident ... all the foreign media are laughing at us," wrote "Zhen Ye Ku Shami".

    At least one user took pity on the People's Daily.

    "You know how hard it is to pick positive news about North Korea?" wrote "Hacintosh". "When they finally find one, no matter what, they just put it on online."

    The People's Daily print edition feeds readers a steady diet of pro-forma propaganda, including reports on the activities of China's leaders, texts of state policies and feel-good tales of model workers.

    But the website has been given a long leash in some sections to pull in readers.

    Other items in the photo section where the Kim report appeared, included "Stunning video: boa pukes out cow", "Celebs and their kids", and "'Sex Tape' official at work".

    The Onion, meanwhile, updated its story with a link to the People's Daily photo spread, calling the paper "a proud Communist subsidiary of The Onion, Inc." http://www.theonion.com/articles/kim-jongun-named-the-onions-sexiest-man-alive-for,30379/

    "Exemplary reportage, comrades," it said.

    (Reporting Koh Gui Qing; Writing John Ruwitch; Editing Jason Webb and Robert Birsel)

    blog comments powered by Disqus